
De cliëntenraad is de schakel tussen de cliënt en het bestuur
OVER ONS
De cliëntenraad behartigt de gemeenschappelijke belangen van alle cliënten van GewoonZeS. Dit is belangrijk voor GewoonZeS, want de cliëntenraad is de enige partij die mee kan praten vanuit een cliëntervaring.
Als lid van de cliëntenraad:
praat je mee over beleid;
geef je advies;
ben je betrokken bij ontwikkelingen in de zorg.
De cliëntenraad vergadert minimaal 4 keer per jaar en overlegt dan ook met het Bestuur van GewoonZeS. Daarnaast is er 1 keer per jaar een overleg met de Raad van Commissarissen.
KWALITEIT VAN ZORG
GewoonZeS gaat voor de beste kwaliteit van zorg. Een cliëntenraad is daarin ondersteunend. Voor zorginstellingen geldt de Wet Medezeggenschap Cliënten Zorginstellingen (WMCZ). Daarin staat dat cliënten het beste kunnen opkomen voor hun eigen belangen. Zij zijn ervaringsdeskundigen op het gebied van zorg, behandeling en begeleiding.
Wat zegt de Wet: De WMCZ legt de rechten en plichten van de cliëntenraad vast. Hierdoor kan de cliëntenraad invloed uitoefenen op het beleid van GewoonZeS door informatie op te vragen, regelmatig overleg te voeren en advies te geven.
LID WORDEN?
We zoeken cliënten die mee kunnen denken over de belangen van alle cliënten van GewoonZeS;
We vragen je om gemiddeld 4 uur per maand beschikbaar te zijn;
Het is belangrijk dat je op een juiste manier kunt omgaan met vertrouwelijke informatie.
GewoonZeS biedt je een afwisselende taak binnen een leuk team. Je krijgt een passende vergoeding.
Voor meer informatie stuur een email naar cliëntenraad@gewoonzes.nl of neem telefonisch contact met ons op: 038 20 22 465
